Latest Movie :

Sinopsis Film Law Abiding Cityzen (2009)

Sinopsis Film Law Abiding Cityzen TerlengkapSinopsis Film Terbaik Sepanjang Sejarah


Sinopsis Film Terlengkap Dan Terbaik


Informasi Film Law Abiding Cityzen



Genre : Drama, Thriller, Crime

Sutradara : F. Gary Gray

Produser : Kathleen M.

Penulis Naskah : Kurt Wimmer

Pemain : Gerard Butler, Jamie Foxx, Leslie Bibb, Colm Meaney, Viola Davis, Bruce McGill

Tanggal Rilis :  2009

Bahasa  : English

Rating IMDB : 7.4            


Sinopsis Film Law Abiding Cityzen



Selepas menyaksikan isterinya dirogol lalu di perkosa dan anak perempuannya dibunuh dalam suatu kemasukan rumah, Clyde Shelton (Gerard Butler) diberitahu bahwa salah seorang penjahat hanya mendapatkan hukuman ringan, sebanyak dari bukti terhadapnya telah didirikan oleh suatu siasatan forensik secara ceroboh. Shelton merayu pengacara, Nick Rice (Jamie Foxx), untuk mengambil kes ke mahkamah. Meskin, Rice berminat mengekalkan 96% kadar hukuman penjaranya, dan memberitahu Shelton bahawa kes itu adalah terlalu lemah untuk dibawa ke mahkamah. Rice kemudian membuatkan suatu urusan dengan Clarence Darby, penjahat sebenarnya yang membunuh dan memperkosa isteri Shelton dan anaknya, dengan pembunuhan tingkat ketiga; his accomplice, Rupert Ames, dikirim ke Hukuman mati. Shelton kemudian melihat Rice berjabat tangan dengan Darby kononnya mereka telah menamatkan suatu urusan, dan merasa dikhianati.

Sepuluh tahun kemudian, Ames dihukum dengan suntikan lethal; karena kimia telah di rubah, dia mati dalam kesakitan yang menderitakan. Bukti permulaan membawanya ke Darby, yang telah diberikan info pada kehadiran polis oleh seorang yang tidak dikenali yang memanggil telefonnya, membantunya melarikan diri. Orang yang tidak dikenali memerintah Darby untuk membuang senjatanya dan masuk ke dalam sebuah mobil polisi. Dia berkata bahwa dia akan mencari seorang  polisi yang sudah di bius di dalam mobil. Pemanggil memberitahu Darby untuk membawa polisi itu ke sebuah gudang . Apabila dia sudah sampai di gudang, Darby memaksa polisi itu keluar dari kereta dan, dengan senjata polis, bersedia untuk membunuhnya. Meskipun, polisi itu adalah Shelton dalam samaran, yang bahwa dia juga adalah orang yang tidak dikenali yang memanggilnya; apabila Darby coba untuk menembaknya, pemegang senjata menyuntiknya dengan tetrodotoksin, melumpuhkan dia tetapi tinggal dia sedar secara penuhnya. Shelton membawa Darby ke dalam sebuah gudang, di mana dia mengikatnya ke sebuah meja pembedahan, mengaku bahawa dia telah menyebabkan pengubahsuaikan kimia yang membunuh Ames. Pada ketika itu, Shelton meninggalkan anggota badan Darby secara hidup-hidup untuk membalas dendam terhadap pembunuhan keluarganya. Pihak polisi mendapatkan peninggalan Darby, dan mereka cepat-cepat menangkap Shelton.
Baca Juga Sinopsis Film The Maze Runner
Rice tiba untuk menanyai Shelton dan memberikannya pertanyaan tentang pembunuhan Darby. Shelton pada mulanya kelihatan hendak mengaku , dan Rice bermula untuk berangkat, tetapi Shelton menunjukkan bahwa kenyataan dikatakan berhati-hati bukanlah secara teknikal suatu pengakuan. Sewaktu ini, keluarga Rice, yang dia terlalu sibuk menggunakan masa dengan, menerima sebuah DVD Shelton menyeksa Darby sampai mati. Shelton bersetuju untuk membuat pengakuan benar dengan perjanjian kasur baru mahal di sel penjaranya. Rice bersetuju selepas ketuanya memerintahnya untuk melakukannya, oleh kerena sebenarnya tiadap bukti benar mengaitkan Shelton dengan pembunuhan. Pada percobaan ini, Shelton menentang mosi Rice untuk menahan jamin dia, memetikkan penduluan legal kabur. Selepas Hakim Laura Burch (Annie Corley), juga bersidang di percubaan Ames, bersetuju, Shelton memulakan suatu kecaman, mengejek kelebihsukaan mahkamah untuk keteknikalan legal ke atas keadilan, dan dialih kerana kebencian mahkamah.
Baca Juga Film Vice 2015
Rice mengirimkan tilan Shelton dan menerima pengakuannya pada pembunuhan Darby dan Ames. Meskipun, Shelton menawar untuk membuat satu lagi pengakuan untuk hidup Bill Reynolds (Richard Portnow), peguam Darby. Shelton mendakwa bahawa Reynolds masih hidup, dan akan memberikan lokasinya dengan pertukaran untuk suatu makan malam stek mahal dikirimkan tepatnya pada pukul 1 petang, bersama dengan muzik dari iPodnya. Mengabaikan ulangan bahwa waktunya seharusnya menjadi tepat, Warden Inger (Gregory Itzin) memaksa perjanjian  pencarian, menyebabkan Shelton menerima makan tengah harinya lapan minit lewat. Selepas akhirnya mendapat lokasi Reynolds, Rice dan Detektif Dunnigan (Colm Meaney) mendapatkan sebuah helikopter kepadanya, hanya untuk mendapati Reynolds ditanam hidup-hidup dan hanya beberapa minit mati, dengan kelambatan waktu menyebabnya tercekik hingga mati. Shelton, selepeas habis makan tengah harinya, membunuh teman satu selnya secara kejam menggunakan tulang dari steak. Shelton kemudian diletakkan ke dalam sebuah sel pengurungan sendirian bawah tanah.

Selepas pembantu Rice, Sarah Lowell (Leslie Bibb), mendapatkan bukti bayaran kontrak ke Shelton dari Department of Defense, peguam daerah Jonas Cantrell (Bruce McGill) membawa Rice untuk bertemu dengan seorang operatif CIA (Michael Kelly) yang bekerja dengan Shelton. Operatif itu memberitahu bahawa Shelton adalah seorang "otak" untuk CIA, bekerja dalam suatu who worked with Shelton. dia akan berjaya padanya kecuali mereka membunuhnya dahulu. PAda hari yang berikutnya, Rice dan Cantrell meyakinkan Burch untuk memberikan suatu perintah  keutamaan Shelton, sungguhpun ternyatanya bahawa ini akan melanggar hak sivilnya. Beberapa saat kemudian, dia menjawab panggilan telefon bimbitnya yang meletup pada kepalanya, langsung membunuhnya.
Baca Juga Sinopsis Film Forest Gump
Rice menghadapai Shelton, yang berkata pembunuhan bukan tentang dendam, tetapi kegagalan sistem keadilan, dan kegagalan peribadi Rice untuk menepati janjinya. Dia kemudian mendakwa bahawa, kalau dia tidak dibebaskan dengan semua tuduhan pada 6 pagi, dia akan membunuh semua orang dalam pejabat DA. Para pekerja berhimpun di penjara, mereka sekali lagi tidak mendengari Shelton dan 6 pagi telah berlalu. Rice mengirimkan mereka semua pulang untuk berehat. Apabila mereka memasuki kereta mereka, pengemboman datang dari tiap kenderaan, membunuh enam orang, termasuk proteje Rice, Sarah. Menyedari bahawa Shelton menepati janjinya, Rice merenungkan suatu pembunuhan keadaan berseronok-seronok di luar sementara dia berada dalam penjara, membawanya untuk meneka bahwa Shelton mempunyai seorang kaki tangan.

Di saat penguburan Sarah, suatu remote drone menembaki para pengunjung yatu para penjabat penjabat tersebut. dan suatu pertemuan besar dipanggil untuk menentukan suatu cara untuk mengalihkan Shelton. mencari sebuah sistem terowong membawa ke tiap sel sendiran bawah tanah, termasuk tempat Shelton, yang dapat menjelaskan bagaimana Shelton bersendirian melakukan kerjanya untuk membunuh. Apabila memasuki sel Shelton, Rice melihat selnya kosong.

Shelton, berpakaian sebagai seorang penjaga pintu, menanam sebuah bom napalm di Dewan Bandaraya, merancang untuk membunuh  dan kebanyakan dari petinggi petinggi. sesaat pulang ke selnya, Shelton dihadapi oleh Rice. Shelton memberikan penawaran akhir yang Rice menolak, menyatakan bahawa dia tidak lagi membuat urusan dengan pembunuh (berasalnya kemaharian Shelton). Rice secara tenang memberitahu Shelton jika dia coba untuk meledakan bom, dia akan terpaksa mengalami akibat buruknya sepanjang hayatnya. Shelton, selepas menganggap untuk saat yang lama, sugguhpun melakukannya, dan Rice menutup sel Shelton, sementara Dunnigan mengunci jalan keluarnya. Shelton cepat-cepat menyadari bahawa pengeboman dileak di bawah kasurnya, dan secara tenang melihat di sebuah gelang yang dibuat oleh anak perempuannya sebelum dia dibunuh. Pada ketika itu, bom meletup, membunuh Shelton dan memusnahkan blok sel lainya.

Film berakhir dengan Rice akhirnya mengikut hadir dengan isterinya ke pertunjukan anak perempuannya.
Baca Juga Sinopsis Film John Wick 2014
NB : FILM INI WAJIB ANDA TONTON. MENURUT SAYA FILM INI SANGAT SANGAT BAGUS DAN SALAH SATU FILM TERBAIK SEPANJANG SEJARAH. SAYA MEMBERI NILAI FILM INI 9.9
Klik Untuk Nonton Streaming Atau Download Film Subtitle Indonesia
Share this article :

+ komentar + 4 komentar

26 Januari 2015 pukul 20.32

ini film memang sangat sangat bagus. salah satu film kesukaan gue ini. PATUT UNTUK DI TONTON

26 Januari 2015 pukul 20.36

setelah gw tonton emang wajib di tonton ini film bagus bangetnget, makasih min sinopsisnya

26 Januari 2015 pukul 20.52

@Jihad Ramadhan

iya bro emang bagus banget ya. ini masuk list film gue haha

26 Januari 2015 pukul 20.53

@RobbiTibroni

iya bro sama sama

Posting Komentar

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Bandit Film - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger